zaterdag 7 februari 2015

Machhapuchhre School

Namasté!

Machhapuchhre was een hele ervaring. De school is redelijk modern, België heeft de gebouwen daar namelijk geplaatst. Het schooltje lijkt een beetje op Buds Acadamy maar dan groter. De leerkrachten zijn zeer vriendelijk en de leerlingen kijken erg uit om van ons les te krijgen. Ze kunnen helaas niet zo goed Engels. Tijdens mijn eerste les science keken de leerlingen me allemaal aan alsof ik Chinees sprak. Alhoewel ze misschien beter Chinees verstaan dan Nederlands. ;) Ik kan helaas ook niet veel LO geven. Maar 4 uur van de 18 uur. Voor de rest geef ik science en health. Sommige boeken zijn nogal ingewikkeld dus ik ga goed mijn best moeten doen om zo creatief mogelijk les te geven. Het is nog eens extra moeilijk voor mij want ik heb eigenlijk nog nooit voor de klas gestaan. Het is helemaal anders om voor de klas te staan of om in de sportzaal (hier gewoon buiten) te staan. 
Ons gastgezin is zeer vriendelijk. We leven bij een moeder en haar dochter. De moeder kan niet goed Engels dus we praten eigenlijk via de dochter. Het is wel een zeer zelfstandig en lief meisje. We worden enorm verwend daar. We krijgen echt veel eten en nepalese versnaperingen. 
Zo meteen vertrek ik terug naar het bergdorpje. Hopelijk wordt het een leuke week!
Gisteren hebben we nog een laatste keer een leuke uitstap gedaan met alle meisjes samen. We hebben een mountainbiketocht gemaakt naar Bazard.
We hebben enorm genoten van de uitzichten en het was leuk om me nog eens helemaal te kunnen geven. Dat doet hier altijd deugd! ;)

Veel liefs,
Elise


2 opmerkingen:

  1. Liefste liefste liefste Elise!
    Wat heb jij een prachtige blog. Met spijt in het hart moek je vertellen dat ik al je stories voor twee maandag ga moeten missen, maar we keep in touch heeeeeeeeee! Want tis nog zo ver niet heeeeeee and we'll be back!
    Doe maar keer goe zot met die kinders. En aj nog op zoek bent naar een creatieve werkvorm, mss moet je de 'roundworms' en andere ziektes uitbeelden.
    Als je in Pokhara zijt: geniet van de chocolademomo's, de live muziek in de buzzy bees, den moussaka in de be happy, de huge donuts in de german bakery...
    En ontdekt maar veel nieuws en lekkers, want kga er nood aan hebben binnen twee maanden!

    TOT SNEL JAMES BAY FANNNNNNNNNNNNNNN! xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En euh, als je denkt daje nie meer kan, dan kun je toch nog altijd een klein beetje!

    BeantwoordenVerwijderen