dinsdag 3 februari 2015

Bijna zover

Namasté,

vandaag was mijn laatste lesdag in het schooltje van Pokhara. Het verliep zeer vlot en de directeur was zeer gelukkig met onze prestaties. We hebben met hem afgesproken om zondag afscheid te nemen van onze collega's en de studenten tijdens de assembly. Dit is het ochtendritueel van de school. Alle leerlingen gaan in rijen staan per klas en per geslacht op de kleine speelplaats. Vooraan staat 1 leerling op een vast ritme op een trommel te slaan. Ondertussen doen de leerlingen verschillende bewegingen: marcherend met de handen op de schouders van de leerling voor zich, armen spreiden en sluiten, benen open en toe,... Vervolgens mag er een leerling een zelfgemaakt tekstje voorlezen vooraan voor de groep. Vandaag was dit over de schade van roken en waarom we dit niet mogen doen. Ook wordt er elke dag een liedje gezongen door een groepje kleuters of door een student alleen. Op het einde van de assembly stelt een leerkracht een soort quizvraag over de geziene leerstof van een bepaalde klas. De eerste van de klas die juist antwoordt op deze vraag mag vooraan komen staan. Als de 'quizmaster' elke klas heeft overlopen, geeft de directeur alle kinderen die de snelsten waren een streepje op hun voorhoofd met een rode stof en krijgen ze een stukje chocolade als beloning. Je zou voor minder al eens je best doen. ;) 

Morgen vertrek ik naar Machhapuchhre, het bergdorpje een dik uur gelegen van Pokhara. Daar zal ik tot begin april lesgeven in een schooltje. Gelukkig krijgen we deze week enkel een voorsmaakje te zien en komen we vrijdag al terug naar Pokhara. Het zal dus een voorbereiding zijn op de komende weken zonder internet, elektriciteit, verwarming, warme douches,... We kunnen wel elk weekend terugkeren naar de Butterfly Lodge in Pokhara om eventueel noodzakelijke dingen te kopen of om opdrachten te maken voor school via internet of om te skypen natuurlijk. Het weekend is hier echter maar 1 dag, zaterdag, dus het zal snel heen en terug vliegen worden. Maar ik ben mentaal voorbereid op de volgende dagen. ;) Ik sta open voor alles en leef dag per dag. Mijn blog zal de komende dagen dus niet aangevuld worden maar zaterdag vlieg ik er weer in.
Tot dan! 

Liefs, 
Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten