vrijdag 17 april 2015

Holidays

Namasté!
Als je nog eens op vakantie wilt maar je weet niet naar waar dan is Nepal zeker een aanrader.  Zeker deze periode van het jaar met het mooie weer, Nepali New Year en nog zoveel meer. Hieronder lees je nogmaals een beetje meer over wat ik hier uitspook. Enjoy.

De dag voor we op trektocht vertrokken zijn we met iedereen (inclusief Florian joepieee!) naar Bhurjungkhola gegaan. Vooral om nog een laatste keer mijn familie te zien en om de school en alles wat we daar gedaan hebben eens te tonen aan de anderen. Iedereen is hartelijk ontvangen geweest met een teeka en een sjaaltje door Shantos die nu directeur is geworden.



Ik en Lisa vonden dat we ons gezinnetje extra moesten bedanken voor alles wat ze voor ons hebben gedaan dus hadden we voor elk een cadeautje. We begonnen bij Kritika, ze moest haar ogen sluiten terwijl wij de cadeautjes in haar handen legde. Een zakje met een blinkende pen en een boek over haar favoriete muziekgroep: One Direction. Wanneer ze haar ogen opende bij het boek van One Direction begon ze spontaan te huilen van geluk. Dit had ik helemaal niet zien aankomen. Ik wist dat ze blij ging zijn maar zo blij… Voor Korun, haar broer, hebben we een stick gegeven met allemaal films op. Daar was Kritika ook dolblij mee natuurlijk. En ook voor Tara en Kiran hadden we een kleinigheidje mee. Het afscheid van hen viel me een beetje zwaar want deze keer wist ik dat ik ze voor een heel lange tijd niet meer ging zien of misschien zelfs nooit meer. Van Tara kon het afscheid uitgesteld worden tot na de busrit want ze nam mee met ons de bus naar Pokhara. In Pokhara gaven ik en Lisa haar een dikke knuffel en stapten we naar de volgende bus totdat Lisa zei dat ze dacht dat ze enkele traantjes zag bij Tara. Dan ben ik snel teruggekeerd en heb ik haar nog eens goed vastgenomen. Hier was ik nog meer van gedaan dan bij Kritika omdat Tara een echte Nepalese vrouw is en dat houdt in dat ze nooit veel emotie toont op vlak van verdriet of ongenoegen. Ze is altijd blij en gelukkig, lijkt het. Er is nog geen dag gepasseerd dat ik niet aan dit moment heb gedacht.

’s Avonds hebben ik, Flo, Laure, Nicolas (Laures vriend), Lisa-Marie en Kaghleigh onze zak klaar gemaakt om de dag erna te vertrekken op de meest bekende trektocht in Nepal, Annapurna Base Camp (ABC).

Deze 6-daagse trektocht was helemaal anders dan de vorige naar Mardi Himal Base Camp. Een korte vergelijking: Mardi Himal was meer jungle, veel minder trappen en iets minder sneeuw. ABC daarentegen had veel meer echte trappen, bijna geen jungle maar we stapten wel langs een prachtige rivier met veel watervallen en mooie uitzichten op de andere bergen. Als we bijna op de top waren, is er nog veel sneeuw gevallen. Ook hadden we meer geluk met het weer deze keer. We hebben prachtige zonnige dagen gehad maar we zijn niet ontkomen van hevige regen, hagel en sneeuw terwijl we wandelden. Dit was gelukkig telkens voor een korte tijd. Moest ik moeten kiezen tussen de mooiste, hmmm ik zou het niet weten. Elke trektocht heeft zijn charme. De foto’s laten dit blijken. ;) 







Als einde van onze trektocht hebben we ons in de hot water spring gewaagd. Het was er zeer gezellig, vlak naast de wilde rivier zaten we te baden in het warme water. Zalig!



Na de trekking heb ik nog een week vakantie met Florian en de meisjes aangezien Nicolas terug naar België is. We hebben veel leuke dingen gedaan waardoor het moeilijk gaat zijn om terug in de stagesfeer te geraken maar dat zal wel snel omschakelen. :) 

De nacht van 13 op 14 april is het Nepali New Year hier aangezien ze maar 10 maanden hebben in een jaar. Het was aftellen naar 2072. ;)

Klaar voor de start #Fotovandenepalesekrant ;)
Ons certificaatje!! :D
13 april deden we mee aan een loopwedstrijd van 2 km door de straten van Lakeside. Ik zette al mijn geld op Florian en Lisa-Marie en ik had gelijk. Florian is 3e geworden bij de mannen en Lisa-Marie 4e bij de vrouwtjes. Er waren mooie prijzen bij. Florian greep net naast de leukste prijs: 30 min paragliden! Hij heeft een deluxe busticket gewonnen van Pokhara naar Kathmandu. Ook wel handig natuurlijk. ;) Ook heeft hij een cocktail dinner gewonnen in het populairste café van Pokhara, Busy Bee. Geen betere avond om gezellig te dineren dan op oudejaar natuurlijk. Daarna hebben we samen gevierd met de meisjes tot 12u40, uitzonderlijk lang hier. Party hard in Nepal. ;)

De dagen erna hebben we gevuld met volleyballen (na een lange zoektocht naar een goedkope volleybal), terrasjes doen, zwemmen, bootje varen, marktje bezoeken, Begnas Lake ontdekken, kermis doen, souvenirs kopen en paragliden!! Dit laatste was de grootste uitdaging van de vakantie. Ik heb het samen gedaan met Lisa-Marie met 2 paragliders die we hebben leren kennen hier in Lakeside. Het was superleuke ervaring!

Op nieuwjaarskermis ! 

In de bus met een cutie !
Met de trappelaar (2 kajaks met 3 banken op :p)

Paragliden met Enrique !

Het was een fantastische week maar vandaag is Florian terug naar Kathmandu en morgenvroeg vertrekt hij terug naar België. Het wordt weer even aanpassen om hem niet in de buurt te hebben. Maar ons planning is gemaakt en het ziet er lekker druk uit dus de komende weken gaan snel voorbij gaan. Jammer maar ook wel leuk om uit te kijken naar het terugzien van mijn vrienden en familie. 

Ik ga je missen, Florrie!

Ik mis jullie allemaal! 
Veel liefs, Elise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten