zaterdag 14 maart 2015

DE zaterdag

Hey hey hey!

Ik was niet van plan om nog iets op mijn blog te zetten van vandaag maar aangezien mijn dag zo geestig was, wil ik dit toch nog snel even delen met jullie! Ik ben vandaag op zoek geweest naar didactisch materiaal. Mijn bedoeling was om hoepels en frisbees te kopen maar het is een beetje anders uitgedraaid. Dit materiaal kon ik nergens vinden dus heb ik enkele half kapotte fietsbanden gekocht, 4 grote en 4 kleine. Ik ga ze helemaal toeplakken met tape en een beetje versieren en klaar is kees: ik heb 4 hoepels en 4 frisbees. :D
Nadat we door de winkeltjes hadden gewandeld en onze inkopen terug in de lodge wouden leggen, begon het verschrikkelijk hard te regenen. Er kwam zelfs hagel bij kijken. Normaal was ons plan om naar de watervallen te gaan maar die plannen zijn veranderd. De Nederlander, Tijn, ging vandaag naar een klein medisch center omdat het kleine kindje van zijn gastgezin ziek is en daar ligt. Het leek ons zeer interessant om eens te zien hoe het er daar aan toe gaat. We kwamen uit op een zeer grote zaal met veel zieke kindjes allemaal samen. Al de bedjes mooi naast elkaar. Het kon niet echt gezond zijn. Gelukkig is het kleintje aan de betere hand.
Daarna zijn we naar een gigantische markt geweest. Zeer veel kraampjes met alles wat je maar kan wensen. Ik heb er 2 balletjes gekocht voor school waar ik leuke spelletje mee kan spelen en een lapje stof voor rond mijn mond. Veel Nepalezen dragen het hier als bescherming voor de longen want het is makkelijk om hier met stoflongen naar huis te gaan soms. Op de bus is het ook verschrikkelijk onaangenaam dus dachten ik en Lisa, achja 35 cent voor een lapje, waarom ook niet? ;)



Nadat we daar een uurtje of 2 hadden rond gelopen zijn we vertrokken naar een trouwerij (zoals Tijn het altijd zegt). Govinda (ons lodge eigenaar) had ons uitgenodigd om naar daar te gaan. We vonden het wel een beetje raar aangezien we de bruid en bruidegom totaal niet kenden maar hij zei dat er 1500 mensen waren uitgenodigd dus dat we meer dan welkom waren. Maar dit was niet de trouwen die we gewoon waren. Het ging door in een heel duur en fancy ressort. Eerst durfden we niet naar binnen gaan maar dan zei de gastheer 'Ready to party?' en dan waren we weer gerustgesteld. ;) Het leek meer op een westers huwelijk met de hapjes die rondgingen. We konden een voorgerechtje, hoofdgerecht en dessert halen en de bar was open ten alle tijde. Dit allemaal GRATIS. Zelfs onze taxi terug was gratis. We hebben er ook even gedanst met alle rijke mensen. Dit viel echt wel op aan het feest dat er alleen echt rijke zakenmensen liepen. Het was een totaal andere ervaring dan de trouw in Bhurjungkhola. Op een moment voelde ik me echt een wedding crasher. Gelukkig waren er ook nog veel andere toeristen. Geef mij toch maar een klein, lokaal trouwtje. ;) Ik voel er me veel meer op mijn gemak. 


Deze zaterdag wou ik absoluut nog delen met jullie omdat ik er zo van genoten heb. Nu gaan we terug naar Bhurjungkhola en waarschijnlijk blijven we er volgend weekend ook om de andere dorpjes te verkennen. Dus deze blog zal 2 weken stil liggen. Maar achteraf komt er een lang verhaal bij. ;) Tot dan!!

Veel liefs,
Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten