zaterdag 31 januari 2015

Beklimming Sarangkot + Stupa

Namasté,

ik heb het gevoel dat ik niets anders meer zeg dan 'namasté' omdat iedereen hier zo vriendelijk goeiedag zegt. Vorige 2 dagen waren prachtig. We hebben gisteren een mini-trektocht naar Sarangkot gedaan in de stralende zon. Een hevige beklimming van 3 uur en een afdaling van 2 uur. Ik heb enorm genoten van het mooie uitzicht op het meer en natuurlijk ook van de fysieke inspanning. Daarna hebben we onszelf beloond op een lekkere maaltijd met voorgerechtje voor een spotprijsje van 2,5 euro. 

's Avonds hebben we de straten, winkeltjes en cafés van Pokhara bezocht en kwamen we een straatmuzikant tegen die speelde op zijn gitaar met zijn vriend als zanger aan zijn zij. Hij speelde enkele gekende liedjes zoals 'Wonderful World' en 'I'm yours' en nog enkele andere hits. Hierbij konden we ons niet bedwingen om volop mee te zingen en na een tijd ook een beetje te dansen. Dit vooral omdat de zanger een glaasje te veel op had en enorm uitbundig en enthousiast was. Dit was zeer leuk om te zien, binnen de 10 minuten waren we al gauw niet meer alleen. We stonden samen te zingen met nog 15 Nepalese toeschouwers rondom ons. Dit was een van de leukste momenten van de reis tot nu toe.

Vandaag was al even leuk als gisteren. Met een bootje zijn we tot aan de voet van de berg gevaren waar we Stupa gingen bezichtigen. Ons aantal stappen van de dag zijn weer behaald. ;)


Tijdens ons avondeten hebben we ook even (onbewust) een aardbeving meegemaakt. Ik heb het niet gevoeld maar Anne-Lise had het gevoel alsof een gebouw omver viel. Misschien waren we te geconcentreerd op het tellen van onze roepies. Het was een aardbeving van 4,9 op de schaal van richter, voor de geïnteresseerden. ;) 

Ik heb ook goed nieuws gehad vandaag. We mogen met ons 6 nog tot 9 februari in Pokhara in de Butterfly Lodge blijven. Ondertussen leidt Govinda ons rond in de lokale schooltjes waar we wel enkele taken zullen krijgen. Dus de komende week heb ik nog internet, warme douches en mijn lieve vriendjes, YES! ;) 



Veel liefs,
Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten