woensdag 28 januari 2015

Dag 2: Kathmandu

Namasté,

Vandaag weer een drukke dag achter de rug. Eerst een beetje door de straten van Patan gedwaald, vervolgens een taxi genomen naar Swayambhunath en daar een prachtige tempel bezocht. De tempel die op de achtergrond van mijn blog staat. ;) Ook wel de monkeytempel genoemd. Het woord zegt het zelf, het zit er dus vol met apen. Er liepen ook enkele bedelende kinderen rond en daar had ik het wel moeilijk mee.. De tempel is zeer mooi versierd met de typische vlaggetjes van Nepal. Dit zijn gekleurde doekjes met verschillende wensen op van Boeddha. De Nepalezen geloven dat hoe harder de vlagjes wapperen, hoe beter de wensen worden verspreid over het hele land. Een mooie gedachte. :)


Daarna namen we opnieuw de taxi naar de volgende tempel in Bodnath. Deze zotte ritjes zal ik toch nooit gewoon worden. Het is alsof alle bestuurders met elkaar communiceren via morse code door hun toeters geen minuut met rust te laten. Gelukkig laten de bestuurders dit niet aan hun hart komen, hun gezicht blijft volledig neutraal zonder emotie. Eigenaardig om te zien, zeker als wij daar soms lichtjes gillend in de auto zitten omdat ze bijna botsen tegen iets of iemand. Maar voor de rest zit ik op mijn gemak in de auto's. ;) 


Dit is onze laatste nacht in het leuke hotelletje Newa Chen. Hierna zal de luxe veel verminderen ook al hebben we hier ook geen verwarming. Hier enkele voorbeelden om je een beetje een beeld te geven van het hotel:
geen verwarming, wel warm water, normaal toilet, kussentjes als zetel, lekker ontbijt en het plafond is even hoog als mijn eigen lichaamslengte. En de deurtjes zijn nog een beetje kleiner zoals je kan zien op de foto. Ik moet dus een beetje gebukt lopen om in mijn kamer rond te wandelen. Als de receptioniste ons gisteren de rondleiding gaf, voelde ik me net zoals Gandalf in een hobbithuisje: met mijn hoofd gebukt bijna tegen het plafond sprekend tegen een klein Nepalees vrouwtje. ;) 




Morgen vertrekken we om 7u met de bus voor een 8 uur durende reis naar Pokhara. Ik kijk er al naar uit. ;)

Veel liefs, Elise





Geen opmerkingen:

Een reactie posten